Poradce s klientem mají přitom svobodu v tom, které části plánu se společně rozhodnou řešit, a případně i v jakém pořadí. Aplikace tak vyhoví stejně dobře jak požadavkům na detailně zpracovaný finanční plán, tak i požadavkům na rychlý orientační propočet určité oblasti.
Nejrozsáhlejší částí plánu je oblast životního pojištění (zajištění příjmů). Klientovi lze po zadání detailů k příjmům a výdajům jednoduše spočítat doporučené pojistné částky pro základní rizika v rámci životního pojištění, včetně grafického zobrazení hrozících deficitů v rozpočtu. U rizika úmrtí, invalidity a pracovní neschopnosti ve výpočtech bereme v úvahu i odhadovanou státní dávku, přičemž nově kromě zjednodušeného výpočtu ze mzdy (u zaměstnance) nebo daňového základu (u OSVČ) umí aplikace použít i data získaná v rámci Informativní důchodové aplikace ČSSZ (konkrétní osobní vyměřovací základ klienta a dobu pojištění). Díky tomu umíme státní dávky klientovi spočítat přesně a výpočty doporučených pojistných částek tak mají vyšší vypovídací hodnotu. Aplikace umožňuje v rámci optimalizace životního pojištění pracovat i se započtením úvěrů, majetku či rezerv klienta.
Výhodou COradu 2.0 je i to, že podrobnější parametry výpočtů má poradce možnost sám upravit. U životního pojištění si lze například zvolit, zda chceme klientovi zajistit všechny výdaje, pouze nezbytné výdaje či celé jeho příjmy. Nastavit lze v určitém rozmezí například i výši zbylých příjmů klienta v invaliditě, předpokládaný pokles výdajů u úmrtí či růst výdajů u invalidity, inflaci, úrok apod. Toto podrobnější nastavení výpočtů vyhoví požadavkům náročnějších poradců, kteří mají často košaté metodiky svých doporučení. Zároveň je ale centrálou OK KLIENT dáno určité výchozí nastavení všech těchto parametrů, které není potřeba měnit a na které se lze spolehnout, takže je zachována jednoduchost a rychlost výpočtu optimalizace v případech, kdy poradce necítí potřebu tyto parametry měnit.
Aplikací poradce provádí i metodická příručka, která nese název OKpedie, v níž jsou k dohledání různá obchodně užitečná data, infografiky, statistiky či obchodní argumenty. Ta může sloužit jak ke vzdělávání poradců, tak i k podpoře komunikace jednotlivých témat směrem ke klientům. Samozřejmostí je také atraktivní PDF výstup provedené optimalizace pro klienta.