Co je CRM
Zkratkou CRM se po celém světě označují nástroje pro přehledné a efektivní řízení obchodu. Soustředí všechna data o vašich klientech na jedno místo, takže v nich máte přehled a dokážete je využít k snadnějšímu získávání nových klientů a budování dlouhodobých vztahů.
CRM se obvykle skládá ze 3 základních částí, a to:
- adresáře klientů spolu s historií všeho, co máte s klienty za sebou,
- evidence obchodních případů včetně prodejního trychtýře a informací, kolik produktů je ve hře, za kolik a co je potřeba udělat k jejich posunutí,
- a obchodního kalendáře, kde je každá událost propojená s vašimi klienty.
Díky tomu nemusíte během práce překlikávat mezi tabulkami, kalendářem, e-mailem nebo složkami na disku, ale vše řešíte v jednom nástroji.
Ve světě existuje spousta CRM od různých dodavatelů, které se liší množstvím funkcí i orientací na určité segmenty byznysu. Pro finanční poradce se díky svým funkcím dobře hodí český RAYNET CRM.
Klienty znáte jako svoje polobotky
V adresáři kontaktů v CRM evidujete vše, co o klientech potřebujete pro svou práci znát. Kromě kontaktních údajů je to například:
- měsíční příjem,
- zaměstnání,
- pracovní poměr,
- rodinný stav
- nebo seznam koníčků, díky kterému i po roce plynule zahájíte small talk.
Hlavně ale u každého klienta vidíte celou jeho obchodní historii – od smluv přes společné schůzky a telefonáty až po produkty, o které projevil potenciální zájem. Pokud třeba klient zmínil, že do budoucna zvažuje podnikatelskou půjčku, v historii to najdete a v pravý čas využijete.
Díky historii tak rychle dohledáte vše, co jste se klientem řešili, a za pár minut jste připraveni pokračovat tam, kde jste například před pár měsíci skončili.
Historie klienta funguje v RAYNET CRM podobně jako feed na sociální síti. Veškerou aktivitu proscrollujete od shora dolů.
Zároveň si díky evidenci rychle vyfiltrujete jakoukoliv skupinu klientů. Třeba klienty, u kterých spravujete hypotéky, ale aktuálně s nimi nemáte naplánovanou žádnou aktivitu.
Klienty evidujete jako rodiny i jako jednotlivce
Finanční poradci často řeší finance nejen s jednotlivci, ale i s rodinami. CRM je na to připravené. Celou rodinu založíte v CRM jako klienta a jednotlivé členy k ní přiřadíte jako kontaktní osoby. Princip je stejný, jako když obchodníci řeší byznys s mateřskými a dceřinými firmami.
Jednotlivé osoby v rodině propojíte vazbami a určíte hlavní osobu, se kterou produkty řešíte. Když pak například pro jednoho člena rodiny řešíte životní pojištění a pro druhého leasing na auto, máte vše přehledně rozdělené a vidíte jak jednotlivé, tak celkové provize.
Podrobný přehled o rozjednaných smlouvách
Když s klientem začnete řešit novou smlouvu, například leasing na auto nebo hypotéku, hned pro to v CRM založíte obchodní případ. Tak budujete přehlednou evidenci všech produktů, které řešíte.
U každého typu produktu si určíte fáze prodeje a vidíte, kdo je řeší, s kým se řeší a co je potřeba udělat, abychom se posunuli blíže k uzavření smlouvy. Víte, kdy máte s klientem nejbližší schůzku nebo kdy se mu máte připomenout.
Také u každého rozjednaného produktu evidujete, jaká provize je ve hře. Díky tomu vám CRM spočítá předpokládané příjmy a ukáže je v přehledných grafech. V nich si můžete čísla libovolně filtrovat podle kvartálů, konkrétních produktů nebo klientského segmentu.
Takto vypadají rozjednané smlouvy (neboli obchodní případy) v RAYNET CRM.
CRM vám připomene prodloužení smlouvy a další termíny
V CRM si nastavíte, kdy končí platnost jednotlivých smluv, a systém vám včas pošle notifikaci, ať se klientovi ozvete kvůli prodloužení. V RAYNET CRM si nastavíte upomínky ke kterémukoliv dokumentu nebo události v kalendáři.
Stejně tak si nastavíte připomenutí třeba, když vám klient řekne, že je na dovolené a máte se mu ozvat za dva týdny. Žádné informace nemusíte nosit v hlavě ani v samostatném kalendáři.
Automatizace, díky které budete mít více času na klienty
Univerzálním přínosem všech CRM je, že automatizují spoustu každodenní administrativy, aby obchodníci trávili méně času papírováním a více času s klienty. U CRM pro finanční poradce platí to samé.
CRM automatizuje například tyto činnosti:
- Pokud máte mezi klienty podnikatele, systém za vás dohledá a vyplní jejich údaje z rejstříku ARES.
- Přímo z CRM vygenerujete obchodní smlouvy v PDF z šablony a propíše se do nich část údajů jako hlavička klienta nebo zvolené produkty a služby.
- Dokumenty pošlete klientům rovnou z CRM, takže nemusíte otevírat e-mail. V RAYNET CRM navíc můžete smlouvy s klienty i rovnou elektronicky podepsat (s veškerou legislativní platností).
- Vše, co v CRM vytvoříte (ať už je to nabídka, smlouva nebo událost v kalendáři), se automaticky propíše ke klientovi, k obchodnímu případu a na další místa, takže nic nepřepisujete.
Než se do práce s CRM pustíte, vyzkoušejte si ho
I když už víte, jak CRM pomáhá finančním poradcům, neskákejte do něj po hlavě. Doporučujeme si systém nejprve vyzkoušet, abyste měli jistotu, že se vám v něm dobře pracuje a že se hodí i pro vaši firmu. RAYNET CRM si můžete vyzkoušet po dobu 30 dní zdarma a bez závazků. Vyzkoušet CRM