CRM jako klíčový nástroj pro finanční poradce [nejlepší praktiky]

8. 09. 2023 | Technologie

Správně nastavený CRM systém dokáže usnadnit finančním poradcům mraky práce, a to především díky odbourání papírování a nastolení pořádku. Pojďme se podívat, jak na to.

Co je CRM

Zkratkou CRM se po celém světě označují nástroje pro přehledné a efektivní řízení obchodu. Soustředí všechna data o vašich klientech na jedno místo, takže v nich máte přehled a dokážete je využít k snadnějšímu získávání nových klientů a budování dlouhodobých vztahů. 

CRM se obvykle skládá ze 3 základních částí, a to:

  • adresáře klientů spolu s historií všeho, co máte s klienty za sebou,
  • evidence obchodních případů včetně prodejního trychtýře a informací, kolik produktů je ve hře, za kolik a co je potřeba udělat k jejich posunutí,
  • a obchodního kalendáře, kde je každá událost propojená s vašimi klienty.

Díky tomu nemusíte během práce překlikávat mezi tabulkami, kalendářem, e-mailem nebo složkami na disku, ale vše řešíte v jednom nástroji.

Ve světě existuje spousta CRM od různých dodavatelů, které se liší množstvím funkcí i orientací na určité segmenty byznysu. Pro finanční poradce se díky svým funkcím dobře hodí český RAYNET CRM.

Klienty znáte jako svoje polobotky

V adresáři kontaktů v CRM evidujete vše, co o klientech potřebujete pro svou práci znát. Kromě kontaktních údajů je to například:

  • měsíční příjem,
  • zaměstnání,
  • pracovní poměr,
  • rodinný stav
  • nebo seznam koníčků, díky kterému i po roce plynule zahájíte small talk.

Hlavně ale u každého klienta vidíte celou jeho obchodní historii – od smluv přes společné schůzky a telefonáty až po produkty, o které projevil potenciální zájem. Pokud třeba klient zmínil, že do budoucna zvažuje podnikatelskou půjčku, v historii to najdete a v pravý čas využijete. 

Díky historii tak rychle dohledáte vše, co jste se klientem řešili, a za pár minut jste připraveni pokračovat tam, kde jste například před pár měsíci skončili.

Historie klienta funguje v RAYNET CRM podobně jako feed na sociální síti. Veškerou aktivitu proscrollujete od shora dolů.

Zároveň si díky evidenci rychle vyfiltrujete jakoukoliv skupinu klientů. Třeba klienty, u kterých spravujete hypotéky, ale aktuálně s nimi nemáte naplánovanou žádnou aktivitu.

Klienty evidujete jako rodiny i jako jednotlivce

Finanční poradci často řeší finance nejen s jednotlivci, ale i s rodinami. CRM je na to připravené. Celou rodinu založíte v CRM jako klienta a jednotlivé členy k ní přiřadíte jako kontaktní osoby. Princip je stejný, jako když obchodníci řeší byznys s mateřskými a dceřinými firmami.

Jednotlivé osoby v rodině propojíte vazbami a určíte hlavní osobu, se kterou produkty řešíte. Když pak například pro jednoho člena rodiny řešíte životní pojištění a pro druhého leasing na auto, máte vše přehledně rozdělené a vidíte jak jednotlivé, tak celkové provize.

Podrobný přehled o rozjednaných smlouvách

Když s klientem začnete řešit novou smlouvu, například leasing na auto nebo hypotéku, hned pro to v CRM založíte obchodní případ. Tak budujete přehlednou evidenci všech produktů, které řešíte.

U každého typu produktu si určíte fáze prodeje a vidíte, kdo je řeší, s kým se řeší a co je potřeba udělat, abychom se posunuli blíže k uzavření smlouvy. Víte, kdy máte s klientem nejbližší schůzku nebo kdy se mu máte připomenout.

Také u každého rozjednaného produktu evidujete, jaká provize je ve hře. Díky tomu vám CRM spočítá předpokládané příjmy a ukáže je v přehledných grafech. V nich si můžete čísla libovolně filtrovat podle kvartálů, konkrétních produktů nebo klientského segmentu.

Takto vypadají rozjednané smlouvy (neboli obchodní případy) v RAYNET CRM.

CRM vám připomene prodloužení smlouvy a další termíny

V CRM si nastavíte, kdy končí platnost jednotlivých smluv, a systém vám včas pošle notifikaci, ať se klientovi ozvete kvůli prodloužení. V RAYNET CRM si nastavíte upomínky ke kterémukoliv dokumentu nebo události v kalendáři. 

Stejně tak si nastavíte připomenutí třeba, když vám klient řekne, že je na dovolené a máte se mu ozvat za dva týdny. Žádné informace nemusíte nosit v hlavě ani v samostatném kalendáři.

Automatizace, díky které budete mít více času na klienty

Univerzálním přínosem všech CRM je, že automatizují spoustu každodenní administrativy, aby obchodníci trávili méně času papírováním a více času s klienty. U CRM pro finanční poradce platí to samé.

CRM automatizuje například tyto činnosti:

  1. Pokud máte mezi klienty podnikatele, systém za vás dohledá a vyplní jejich údaje z rejstříku ARES. 
  2. Přímo z CRM vygenerujete obchodní smlouvy v PDF z šablony a propíše se do nich část údajů jako hlavička klienta nebo zvolené produkty a služby.
  3. Dokumenty pošlete klientům rovnou z CRM, takže nemusíte otevírat e-mail. V RAYNET CRM navíc můžete smlouvy s klienty i rovnou elektronicky podepsat (s veškerou legislativní platností).
  4. Vše, co v CRM vytvoříte (ať už je to nabídka, smlouva nebo událost v kalendáři), se automaticky propíše ke klientovi, k obchodnímu případu a na další místa, takže nic nepřepisujete.

Než se do práce s CRM pustíte, vyzkoušejte si ho

I když už víte, jak CRM pomáhá finančním poradcům, neskákejte do něj po hlavě. Doporučujeme si systém nejprve vyzkoušet, abyste měli jistotu, že se vám v něm dobře pracuje a že se hodí i pro vaši firmu. RAYNET CRM si můžete vyzkoušet po dobu 30 dní zdarma a bez závazků. Vyzkoušet CRM

Mohlo by vás zajímat